Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?


С „ДРАКОНЪТ“ ОТ ЕВГЕНИЙ ШВАРЦ


И ЗВЕЗДНАТА ЧЕТВОРКА МИХАИЛ МУТАФОВ, МИХАИЛ БИЛАЛОВ, СТОЯН РАДЕВ и ОВАНЕС ТОРОСЯН

 

Премиера - 3, 4 октомври, 19.00, Основна сцена

Явор ГърдевБлестящият руски разказвач Eвгений Шварц (1896 -1958) е известен детски писател и драматург. Сред театралните му творби се откроява пиесата за възрастни „Драконът“. Написана през Отечествената война, поставена веднага след нея, но свалена и забранена по времето на Сталин, тя поразява с актуалността си и днес. „Когато детските писатели започнат да пишат за възрастни, въображението им с болезнената си проницателност направо разбалансира света. Това е пиеса за дълбоките човешки интуиции и мотивации, по отношение на които политическите идеологии са само вторична маска, риторическо алиби“, обяснява интереса си към този текст Явор Гърдев.

Именитият режисьор, създал във Варна знаковите постановки „Бастард“, Марат/Сад“, „Крум“, „Пухеният“, „Калигула“ (2001-2008), се завръща с „Драконът“ на сцената на Варненския драматичен театър. В постановъчния екип той е привлякъл, заедно с предпочитания си композитор Калин Николов, художничката Свила Величкова, костюмограф на постановките му „Чайка“ и „Пияните“.

В титулната роля ще видим емблематичния Михаил Мутафов, изиграл главни роли във всички варненски постановки на Явор Гърдев. Същото се отнася и за Стоян Радев, който ще се превъплъти в ролята на Архиваря. В звездната главна четворка влизат още двама харизматични актьори – Михаил Билалов като Градоначалника и Ованес Торосян като Функционера. Плътно до тях се нарежда младото и перспективно попълнение във Варненския театър Ненчо Костов, комуто е поверена ролята на Героя в тази притча за въплъщенията на властта, както Явор Гърдев определя „Драконът“.

Наред с професионалистите от различни актьорски поколения: Константин Соколов, Станислав Кондов, Валентин Митев, Пламен Димитров, Адриан Филипов, Валери Вълчев, Николай Кенаров, Ивайло Иванов,  Милена Кънева, Теодора Михайлова, Юлияна Чернева и Нели Вълканова, на сцената ще бъдат и най-младите: 16-годишната Александра Златева от традиционно добрия Детско-юношески театър „Златното ключе“ в ролята на Девойката и 7-годишния Здравко Кънчев от Детската академия “Питър Пан” при Кукления театър във Варна като Момчето.

Плакатът за „Драконът“ е дело на графичния дизайнер Димитър Трайчев, също сподвижник на Явор Гърдев от предишния му варненски период. Премиерата на 3 и 4 октомври 2018, 19.00, Основна сцена, ще бъде придружена с изложба, в която ще си взаимодействат авторски образи на „Драконът“, създадениот различни дизайнери. Експозицията ще има интериорен и екстериорен вариант - на Сцена Ротонда и в централната пешеходна зона на Варна. 

 

ДРАКОНЪТ

от ЕвгенийШварц

Притча за въплъщенията на властта

 

Постановъчен екип:

Редакция, сценична адаптация и режисура – Явор Гърдев

Сценография и костюми – Свила Величкова

Музика – Калин Николов

 

Действащи лица и изпълнители:

ДРАКОНЪТ - Михаил Мутафов

ГРАДОНАЧАЛНИКЪТ - Михаил Билалов

АРХИВАРЯТ - Стоян Радев

ФУНКЦИОНЕРЪТ - Ованес Торосян

ГЕРОЯТ - Ненчо Костов

ДЕВОЙКАТА - Александра Златева (ДЮТ “Златното ключе”)

КОТАРАКЪТ - Константин Соколов

МУЛЕТО - Станислав Кондов

УБЕДЕНИЯТ РЕАКЦИОНЕР - Валентин Митев

ИЗЯВЕНИЯТ РЕАКЦИОНЕР - Пламен Димитров

УБЕДЕНИЯТ ПРОГРЕСИСТ - Адриан Филипов

ИЗЯВЕНИЯТ ПРОГРЕСИСТ - Валери Вълчев

ПРЕДСЕДАТЕЛЯТ - Николай Кенаров

ПАТРУЛЪТ - Ивайло Иванов

МАЙКАТА - Милена Кънева

МОМЧЕТО - Здравко Кънчев (Детска академия “Питър Пан” към ДКТ-Варна)

БЛИЗКАТА ПРИЯТЕЛКА НА ДЕВОЙКАТА - Теодора Михайлова

ПО-БЛИЗКАТА ПРИЯТЕЛКА НА ДЕВОЙКАТА - Юлияна Чернева

НАЙ-БЛИЗКАТА ПРИЯТЕЛКА НА ДЕВОЙКАТА – Нели Вълканова

 

Прочетете още: Илюзорността на промяната

 

 

 

 

 

 

 

По повод 70-годишнината на забележителния актьор, режисьор и писател Георги Велчовски, Харковският театър пристига във Варна на специален гастрол. На 21 септември 2018, 19.00, Сцена Филиал, украинските драматични артисти ще представят пиесата „Псета“ от Георги Велчовски, поставена от самия него в Харков през 2010 г. Представлението ще се играе на руски език с вход свободен.

Завършил ВИТИЗ през 1974 г. при проф. Надежда Сейкова, Георги Велчовски се изявява най-напред в Добрич, но по-голямата част от творческия си път свързва с Варненския драматичен театър. Създава запомнящи се образи на Попришкин в „Дневникът на един луд“ от Гогол, реж. Б. Богданов; Хлестаков в „Ревизор“ от Гогол, реж. Ст. Станчев; Зорба от „Зорба гъркът“ на Казандзакис, реж. Н. Петков; Живота Цвийович от „Д-р“ на Нушич, реж. Д. Стоянов; Полковникът от „Полковникът-птица“ на Хр. Бойчев, реж. Д. Стоянов-Нов, Джордж в „Догодина по същото време“ от Б. Слейд, реж. Р. Велеви много други.

На варненска сцена поставя и свои драматургични текстове, сред които „Първи частен партизански отряд в театъра“, „Псета“, „Рапанът“. В Театъра на виното в Музея Стара Варна зрителите продължават да го аплодират в неговия моноспектакъл „Ключът към рая“ по Казандзакис.

За актьорските си постижения е отличен с редица награди, сред които Награда ВАРНА за цялостно творчество, награда ЗЛАТНА МАСКА на ДТ „Стоян Бъчваров“ и др.

Георги Велчовски е познат и като автор на „Шамандура“, „Шамандура за лично ползване“, „Око в шамандурата“, „50 парчета“ и др.

Привилегирован да бъде роден в Деня на независимостта, Георги Велчовски ще отбележи личния си празник на 22 септември 2018, 19.00, в Музея Стара Варна, с премиера на новата си книга „Четирите посоки на света“, изд. „Барс“, 2018.

 

 Прочетете още: И В НАЙ-ОБИКНОВЕНОТО НЕЩО МОЖЕ ДА ОТКРИЕШ ТВОЯ МЕРКУЦИО

 

 

 

Актьорът, режисьор и писател ГЕОРГИ ВЕЛЧОВСКИ, роден в Деня на независимостта, пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за своята 70-годишнина и неговата постановка „Псета“, с която Харковският театър гостува във Варна, още за Зорба гърка, Чудото и Меркуцио, за Fin del Mundo, шамандурата и „Четирите посоки на света“, за връзката между независимостта и отговорността

 

Георги Велчовски, един от забележителните актьори на Варненския драматичен театър, също режисьор и писател, ще отбележи своята 70-годишнина по уникален начин. Специално заради него във Варна идва Харковският театър, който ще представи на 21 септември, 19.00, Сцена Филиал, с вход свободен, неговата постановка на неговата пиеса „Псета“. Как се случи?

 

Стана случайно. На МТФ „Варненско лято“ се запознах с артисти от Харков и те ми поискаха някаква българска пиеса. Току-що бях привършил моите „Псета“ и им ги дадох. На следващата година директорката на театъра Лариса Михайловна дойде във Варна и ме покани да поставя „Псета“ в Харков. Първата постановка беше все пак във Варна, също през 2010 година. В Харков направих пиесата с два състава за 40 дни, беше хубав репетиционен период.

 

Искаш да кажеш, че през 2018-а Харковският театър ще покаже във Варна твоята постановка от 2010-а, която се е задържала толкова дълго в репертоара му. Та това е страхотно постижение!

 

Така излиза. Във Варна играхме „Псета“ три сезона. Спомням си, че за гастрола ни в Западните покрайнини Милена Кънева трябваше бързо да научи ролята на Кученцето в автобуса, защото двете колежки, които бяха разпределени в тази роля, напуснаха. В Харковската постановка също имат две Кученца, но тук във Варна сега ще играе трети актьор, защото другите не усяха да получат навреме международен паспорт. Все така му върви на Кученцето, когато тръгва на път.

В Цариброд се сприятелих с джазови музиканти, които все ми повтаряха, че представлението приличало на джазова импровизация. Започва някъде, набира нови и нови теми, докато накрая излиза основата тема. Наричаха го желязна конструкция и аз знам, че са прави. Спектакълът може да не се играе една година или няколко години, но след време отново предизвиква интерес. Това е историята на малкото кученце Джуниър, което си играе пред един жилищен блок, наблюдава хората, слуша разговорите им и си вади изводи. Джуниър не разбира защо хората се раждат голи, после се се затрупват с все повече вещи, защо се крият, лъжат и мамят. „Ние, кучетата не правим така. За нас най-интересното е, когато мама ни заведе да гледаме залеза. Много е хубаво, но хората нямат време за залези“, споделя разсъжденията си Джуниър.

За съжаление хората избиват семейството на Джуниър и него самия, а на небето той се среща с близките си. На това място във варненския вариант добавихме: „Ето и Апостол Карамитев е тук, и Иван Пожарски“, в Харков пък включихме Исак Дунаевски, който е работил в тамошния театър и т.н. Последната реплика на Джуниър, който след прераждането си в края на пиесата се оказва човек, гласи: „Защо господи ме прати в този труден човешки свят?“

 

„Псета“ ли е най-добрият ти текст?

 

Не, но той е най-емоционален, най-човешки и най-лесно стига до зрителя, особено го харесват младите. Точно затова реших с него да отбележа годишнината си.

 

 

Режисьорът ЯВОР ГЪРДЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за скритите психологически и интуитивни механизми на политическото действие, за омагьосания кръг, в който заприличваш на врага, вместо да станеш негова алтернатива, за иронията и театралното номадство в разпознаването на „Драконът“

 

 „Драконът”, политическа комедия от Евгений Шварц. Преводач Лилия Илиева. Сценична версия и постановка Явор Гърдев. Сценография и костюми Свила Величкова. Музика Калин Николов. Участват: Михаил Мутафов, Михаил Билалов, Стоян Радев, Ованес Торосян, Ненчо Костов, Александра Златева, Константин Соколов, Станислав Кондов, Валентин Митев, Пламен Димитров, Адриан Филипов, Валери Вълчев, Николай Кенаров, Ивайло Иванов, Милена Кънева, Здравко Кънчев, Теодора Михайлова, Юлияна Чернева, Нели Вълканова. Премиера 3, 4 октомври 2018, 19.00, Основна сцена, ДТ „Стоян Бъчваров” – Варна.

Явор Гърдев - Фотография Стефан Щерев
{Фотография Стефан Щерев}

След изключителния успех на „Чамкория“ на МТФ „Варненско лято“ 2018, режисьорът Явор Гърдев поставя на варненската театрална сцена „Драконът“ от Евгений Шварц. Написана по време на Отечествената война, поставена веднага след нея и веднага забранена от администрацията на Сталин, пиесата се оказва много интересна находка. Как попаднахте на нея?

Имам отдавнашна фиксация върху произведенията за възрастни на няколко световноизвестни детски писатели, както и на една особена група авангардни руски детски писатели от първата половина на 20-ти век. Явно в това да пишеш за деца има опасно вътрешно ускорение, което може да те изстреля като торпила в най-мистериозните зони на литературата за възрастни. Като дете например, много се боях от малките снимки на детските писатели по задните корици на книжките. В противовес на съдържанието на самите книжки, детските писатели изглеждаха толкова тъжни и сериозни, че предизвикваха у мен спонтанен панически ефект. Гледаха така сякаш знаят някакви страшни тайни за живота, които не искат да ти кажат направо, понеже си дете и може да те изплашат, и вместо това са скрили тези тайни в мили захаросани историйки, за да ти замажат очите и да не питаш за истината отрано. И ти не питаш за истината отрано, но по-късно, като прозреш за какво става дума в този живот, си спомняш позабравените детски книжки и разбираш, че са били шифровани послания към бъдещия теб. Това разбрах едва по-късно за Братя Грим, Шарл Перо, Е.Т.А. Хофман, Вилхелм Буш, Ханс-Кристиан Андерсен, Ерих Кестнер. А когато пък детските писатели започнат да пишат за възрастни, въображението им с болезнената си проницателност направо разбалансира света. Затова толкова се интересувам какво могат да кажат на възрастните “детските” писатели Шварц, Хармс, Введенски и Олейников.     

Времето на Дракона, когато „гледането към небето е забранено“, изглежда  разтегливо и доста устойчиво, лесно се открива в различни обществено-политически епохи, но пиесата на Шварц като че ли визира най-вече времето на преход, смяната на статуквото...

Или – поне според мен, – илюзорността на смяната на статуквото. Всъщност политическата философия на тази пиеса е задълбочена. Тя изследва ирационалните механизми, които задвижват човешкото общество и открива скритите психологически и интуитивни механизми на политическо действие. Според мен това е пиеса за дълбоките човешки интуиции и мотивации, по отношение на които политическите идеологии са само вторична маска, риторическо алиби.

Приказка или политическа сатира, „Драконът“ определено впечатлява със своята актуалност и интерпретационна еквилибристика. Удивително е наистина колко убедителна и перфидна може да бъде манипуацията на различните гледни точки към едни и същи събития. Манипулацията като висша цел, това не превръща ли този драматургичен текст в своеобразен наръчник за управление на управляваните? „Драконът“ като „Владетелят“ на Макиавели примерно...

Наръчниците по политическо управление обикновено са по-оптимистични. Те инструктират как да постигаш политически цели. „Драконът“ по-скоро разкрива как като тръгнеш да постигаш политически цели обикновено сам достигаш до средствата на политическите си врагове, които преди това си упреквал, че използват такива средства. И тогава без да искаш заприличваш на тях, докато целта ти е била противоположна – да станеш тяхна алтернатива. Омагьосан кръг. Цугцванг. В този смисъл, понеже изведнъж въведохте флорентински контекст, би било наистина интересно да се види до какво би довело едно безкомпромисно аскетично управление като това на Савонарола в самия епицентър на разкоша, ако не до кладата? Страхувам се, че алтернативата би била ужасно неприятна за самия монах-реформатор – вероятно нов Медичи, но в расо. В крайна сметка политикът е ужасно несвободно същество – той има право да бъде само това, което хората очакват от него да бъде. Всичко друго трябва старателно да крие. Ужасяваща участ.

Какво място заема във Вашата трактовка иронията, с която авторът се отнася към житейската философия на персонажите? Героят, който е „професионален герой“; Градоначалникът, който „толкова години сам на себе си не е казвал истината, че даже забравил какво е истина“; Народът, който пита „Няма ли да убиваме своя спасител?“ и т.н.

В моя спектакъл, както струва ми се и в пиесата, иронията има отрезвяваща роля. Тя създава мека комична дистанция, снема патоса и разполага сериозната тематика в зоната на чувството за хумор.

В крайна сметка зрителят ще трябва да избира, съобразно своя ироничен потенциал, между тъжния слогън „Да се научиш да мислиш е достатъчно мъчително“ и бодрия пропаганден соцлозунг „У всекиго трябва да бъде убит Драконът! Какво, според Вас, ще предпочете той?

Аз дори не мисля, че ще му се наложи да избира. Ще му се наложи да разпознава и по важно – да се разпознава.

Съвременните технологии, които носят своите предизвикателства и послания във Вашия творчески път, получават ли и сега роля?

Не, този път са арестувани и временно заточени в склада. Тяхната изобразителност е твърде буквална за случая. Трябва ми повече място за въображение.

 

Предложението на Театрално-музикален продуцентски център Варна за авторката на "Сън" Магда Борисова за националната литературна награда "Дора Габе" 2018 е вече номинация на конкурса.

Aвторката има принос за развитието на новата българска детска драматургия и завръщането на детската аудитория в театралните салони. Нейните пиеси се играят с огромен успех на сцените на Варна, Шумен, Русе. Има вече пет пиеси получили театрална реализация, три от които са поставени на сцената на Варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров”: „Голямото коледно приключения на...”, реж. Стоян Радев Ге. К. (2014); „Голямото коледно приключение 2”, реж. Стоян Радев Ге. К. (2015) и „Сън”, реж. Стоян Радев Ге. К. (2017).

Освен за деца, Магдалена Борисова пише и за възрастни и то не само в жанра Драма. Носител е на много литературни отличия.През 2017 г. издава първата си книга - сборник с десет пиеси за деца за драматичен и куклен театър. Предстои отпечатването на втори сборник с пиеси за възрастни.

 

еhttps://dariknews.bg/regioni/dobrich/vizhte-koi-sa-nominiranite-za-nagradata-dora-gabe-2118147

 

 

11 септември, 18.00, Сцена Филиал – МЕДИЙНА СРЕЩА С ЕКИПА

12, 13 септември, 19.00, Сцена Филиал - ПРЕМИЕРА

 

На 12 и 13 септември 2018, 19.00, Сцена Филиал, предстоят премерните спектакли на „Магьосническо езеро“, сценична редакция по превода на комедията “Чайка“ от Немил-Недраг, постановка и среда Стоян Радев Ге. К., плакат и фотография Симеон Лютаков. В тази първа премиера за 98-ия творчески сезон (2018-2019) на Драматичен театър „Стоян Бъчваров“режисьорът е привлякъл за свои съмишленици актьори от различни поколения: Веселина Михалкова (Аркадина), Ивайло Иванов (Тригорин), Цветина Петрова (Нина Заречная), Ненчо Костов (Костя), Полина Недкова (Маша), Станислав Кондов (Семьон), Даниела Викторова (Полина), Николай Божков (Дорн), Пламен Димитров (Сорин), Свилен Стоянов (Шамраев), Гергана Арнаудова (Дуня) и Константин Соколов (Яков).

Стоян Радев Ге. К. посяга към големия драматург и неговата прочута „Чайка“ с преклонение, което личи както в задълбочената му работа с актьорите, така и във всеки един детайл от постановката. Неслучайно свежда сценографиятадо онзи минимум, който има за цел да експонира в едър план единствено и само душевния живот на героите, в чието пресъздаване Чехов остава ненадминат. В същия последователен режисьорски ключ тойканализираи енергията на представлението околовъпроса„Защо героите в „Чайка“ се поставят в категорията „нещастници“? Винаги съм бил убеден, че те са на върха на своето земно щастие, за което обаче не си дават сметка и по някаква причина започват да го преобразуват в нещастие“.

 

Именно в разкриването на механизмите около това преобразуване се крие магията на „Магьосническо езеро“. То е изпълнено с толкова много и толкова разтърсващи видове любов: „И колко любов… О, магьосническо езеро!“, както гласи и репликата, назовала смисъла на конкретното творческо изследване. Един покоряващ сетивата и ума  камерен спектакъл, в който актьори и зрители са заедно на сцената, еднакво обсебени и еднакво погълнати от случващото се. Без да поставя разделителна линия между тях, „Магьосническо езеро“ ги увлича в орбитата на своята фина чувствителност и ги води към онова катарзисно преживяване, което е крайната цел на всякоизкуство.

 

 

 

БИЛЕТНИ КАСИ: пл. «Независимост» 1, Основна сцена: понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, тел. 052 665 022; Сцена Филиал: тел. 052 612 998– един час преди спектакъл. Фестивален и конгресен център: всеки ден 10:00-21:00, почивка 14:00-14:30 и 16:30-17:00, тел. 052 685 214. ЗАЯВКИ: тел. 052 665 051, 052 665 020

www.tmpcvarna.com

 

 

 

 

 

"ПРИКЛЮЧЕНИЯ ОПАСНИ СЪС ГЕРОИ СЛАДКОГЛАСНИ"

31 юли 2018, 19.15, Сцена Филиал Поради прогнозата за валежи, планираният спектакъл на "Приключения опасни със герои сладкогласни" на ДТ "Стоян Бъчваров" на 31 юли, 19.00, Театър Римски терми, ще се играе на Сцена Филиал, с начален час, 19.15, в същия ден. Билетите важат без заверка.

 

  „Магьосническо езеро“

 

На 10, 11, 12 август, 19.00, Сцена Филиал, предстоят предпремиерните спектакли на „Магьосническо езеро“ – сценична редакция на Стоян Радев Ге. К. по превода на комедията „Чайка“ от Чехов на краеведа Немил-Недраг (псевдоним на Христо Герчев), издаден от собственик на книжарница във Варна в началото на миналия век. Премиерата е планирана за новия театрален сезон през есента. Това е един подчертано авторски спектакъл на Стоян Радев Ге. К., чието дело са постановката и средата в тази най-нова среща на Варненския драматичен театър с големия руски класик. Действащите лица и изпълнители: Аркадина – Веселина Михалкова; Тригорин – Ивайло Иванов; Нина – Цветина Петрова; Костя – Ненчо Костов; Маша – Полина Недкова; Семьон - Станислав Кондов; Полина – Даниела Викторова; Дорн – Николай Божков; Сорин – Пламен Димитров; Шамраев – Свилен Стоянов; Дуня – Гергана Арнаудова; Яков – Константин Соколов. Фотография и дизайн на плаката Симеон Лютаков.

Ето и режисьорските пристрастия на Стоян Радев Ге. К: 

"Чайка"Защо Чехов?

Чехов, Шекспир, Брехт – това е самият театър, всеки би искал да се докосне до тях. Недоумявам защо героите в „Чайка“ се поставят в категорията „нещастници“. Винаги съм бил убеден, че те са на върха на своето земно щастие, за което обаче не си дават сметка и по някаква причина започват да го преобразуват в нещастие.

Големите текстове са големи, защото позволяват различни интерпретации и все пак - какво е имал предвид Чехов, когато определя „Чайка“ като комедия? А може би ни се подиграва, че не сме в състояние напълно да разберем героите... Те живеят около самотно езеро, в което сякаш искат да изхвърлят цялата вина за своите неудачи. Инфантилен изглежда този стремеж да вменят вината на нещо или някого извън тях. „За всичко е виновно магьосническото езеро“ - тази реплика стана отправна точка за разсъжденията ни върху Чехов, оттам и смяната на заглавието „Чайка“ с „Магьосническо езеро“.

 

Кое най-силно вълнение раздвижва твоето „Магьосническо езеро“?

 

В тази пиеса има много любов – чудовищна, объркана, възторжена, копнежна, смешна. Тези теми са ни любопитни и ние вървим след тях, съзнавайки непрекъснато каква бездна е Чехов. Би било прекалено амбициозно и дори глупаво да смятаме, че ще стигнем дъното. Единственото, което може да направим, е чистосърдечно и упорито да се гмуркаме надълбоко, доколкото ни стигат силите, и да бъдем честни в онова, което откриваме. Другото би било самоубийствен атентат.

 

Какво очакваш от представленията?

 

Да бъдат любовни и вдъхновени, каквито са репетициите. Искаме да бъдат нежни, красиви, топли, любовни. Съвременният човек копнее за чистота, за чиста любов, чиста нежност, чиста топлота. Ние продължаваме да бъдем Адам и Ева, макар и в глобалния свят. И кой друг, ако не театърът, най-вече камерният театър, ще ни даде тези извечни усещания. Именно затова избрах „Магьосническо езеро“ да бъде камерно представление.

 

Виолета Тончева

 

 

 

21 юли, 21.00, Театър Римски терми 2018

 

Бащи, лъжи и още нещо„Бащите, лъжите и още нещо винаги ще ги има“, отбелязва с усмивка режисьорът Костадин Бандутов по повод новата си постановка на същото заглавие 25 години по-късно. „Това е един от начините да покажем на младото поколение, че има и друга култура, различна от културата на телефона, лаптопа и таблета, характерна с бързо поднесената и получена наготово информация. Другата причина да поставя отново „Бащи, лъжи и още нещо“ е, че това е една много атрактивна и смешна комедия. Рей Куни е майстор на ситуативната комедия и в ситуации, които дори режисьорът и актьорите, а оттам и зрителите смятам за изчерпани, той успява да намери оригинални решения.“

И тъй като времето тече, преди 25 години любимият варненски актьор Свилен Стоянов е бил в ролята на сина, а сега е в ролята на бащата. „Сега изпитанието е по-любопитно, защото публиката е по-различна, по-динамична, с по-различни усещания за изкуството. Не е никак лесно да вляза в ролята на бащата, след като съм бил в ролята на сина. Младият Лезли е един изключително позитивен образ, който печели много симпатии в публиката, защото на практика той е потърпевш от тази ситуация, в която попадат възрастните“, защитава своя герой Свилен Стоянов.

След изключително успешната премиера през септември миналата година представлението бързо набра скорост и започна все по-често да се среща с публиката. За неговата популярност недвусмислено говори и фактът, че на 21 юли, 21.00, в Театър Римски терми „Бащи, лъжи и още нещо“ ще се срещне за 25-ти път със зрителите, които обичат да се забавляват с грешките – чужди, а и свои :)

 

 

Бащи, лъжи и още нещо 

БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО

Драматичен театър „Стоян Бъчваров“

97-ми творчески сезон (2017-2018)

 

Комедия от Рей Куни

Постановка Костадин Бандутов

Сценография и костюми Петър Митев

Музикално оформление Малина Михалкова

Помощник- режисьор Ася Ботевска

Фотография Веселин Василев

 

Действащи лица и изпълнители:

Доктор Дейвид Мортимър - Свилен Стоянов

Доктор Майк Конъли - Валери Вълчев

Роузмари Мортимър - Милена Кънева

Доктор Хюбърт Бони - Димитър Костадинов

Старша сестра - Веселина Михалкова

Сър Уилъби Дрейк - Валентин Митев

Сестра Джени Тейт - Биляна Стоева

Младша сестра - Полина Недкова

Лезли - Станислав Кондов

Полицейски сержант - Николай Кенаров

Бил - Пламен Георгиев

Майката - Теодора Михайлова

Санитарка - Малина Михалкова

 

 

 

 

http://www.chernomore.bg/jivot/2018-07-13/eli-pencheva-v-teatara-nay-vazhna-e-istinata

 

 

 

 

http://bnr.bg/post/100994987/cal-mesec-teatar-i-muzika-pod-zvezdite-predlaga-rimski-termi-2018

 

 

 

 

 

12 юли – 13 август 2018, 21.00

 

За 16-и пореден път след първия спектакъл през 1977 година, Театър Римски терми във Варна ще събере почитателите на сценичните изкуства под открито небе. Още през втори век, когато древният Одесос е бил част от Римската империя с право да сече собствени монети, тук е кипял активен обществен живот, за който свидетелстватоткритите артефакти внай-големите римски бани на Балканите, сега знакова археологическа забележителностна Варна. Всъщото това публично пространство от 12 юли до 13 август 2018 година, варненци и гостите на града ще могат да посетят отбрани спектакли от варненската артистична продукция през годината, благодарение на организаторите от Община Варна, Регионалния исторически музей, Театрално-музикалнияпродуцентски център и Държавния куклен театър в града.

На пресконференцията Даниела Димова, директор на ТМПЦ Варна изтъкна, че от общо 23 събития, 6 са на Кукления, 7 на Драматичния и 10 на Варненския оперен театър. Ана Александрова, заместник–директор на Кукления театър представи най-новата постановка „Уестърн“ (12.07, 25.07, 7.08), като подчерта, че и останалите техни спектакли са с разпознаваемия почерк на Теди Москов: „Професия лъжец“ (18.07, 10.08) и „Възгледите на един пън“ (1.08).

Даниела Димова направи преглед на участието на Варненския драматичен театър в Театър Римски терми 2018 с театралната комедия „Комичната илюзия“ на младия режисьор Васил Дуев(14.07) и постановките на режисьора Костадин Бандутов – комедията на Рей Куни „Бащи, лъжи и още нещо“ със Свилен Стоянов в главната роля (12.07, 13.08) и вечния мюзикъл за деца и възрастни от Недялко Йорданов по музика на Хайгашод Агасян „Приключения опасни със герои сладкогласни“ (31.07, 9.08).  Само този мюзикъл е с начален час 19.00, докато всички останали представления започват в 21.00. По-нататък Даниела Димова сподели с журналистите очакванията си за една блестяща премиера на „Изборът на Марта“ от Жорди Галсеран, прочит на режисьора Георги Михалков, в главните роли със Симеон Лютаков и познатата от тв екран Яна Маринова (6, 11.08).

Веселина Михалкова – артистичен директор на Варненския драматичен театър отговори на журналистически въпрос за премиерата на „Магьосническо езеро“ – сценична редакция на Стоян Радев Ге. К. по превода на „Чайка“ от Чехов от краеведа Немил-Недраг (псевдоним на Христо Герчев), издаден от собственик на книжарница във Варна в началото на миналия век. Предпремиерните представления (10, 11, 12.08, 19.00, Сцена Филиал) не влизат в афиша на Театър Римски терми, но несъмнено са важна част от творческата продукция на театъра, с премиера в началото на новия сезон.

 

Поради големия интерес към премиерата в миналогодишното издание на камерната опера „Орфей и Евридика“ от К. В. Глук, в две от десетте музикални вечери в Театър Римски терми (17.07, 20.07) зрителите отново ще могат да проследят красивата любов на двамата митични герои. Спектакълът е резултат от колаборацията между Държавна опера Варна и Младежка оперна асоциация Кипър, под диригентството на Цветан Крумов, с участието наварненката Цвета Кристофору, която жиее и твори в Кипър – Орфей, солистите на Варненската опера Даниела Димова – Евридика, Лиляна Кондова – Амур и балетните солисти на Софийска опера Екатерина Петрова и ЦецоЦецо Иванов, които пресъздават духа на Евридика и духа на Орфей.

На пресконференцията бяха очертании оригиналните концепции на концерт-спектаклите, повечето премиерни, които артистите на Варненския оперен театър ще поднесат на публиката. Това са „Музиката на Италия“ с режисьор Сребрина Соколова и специалното участие на Стефан Рядков (19.07,4.08); „Музика Антика“ с режисьор Петко Бонев, диригент Цветан Крумов, вокален ансамбъл „Bella Voce”и хор „Св. Обретенов“ (23.07); „Моята страстна латино любов“ с режисьор Сребрина Соколова и специалното участие на Пламен Георгиев и танцори от „Sunny Dance Studio” по хореография на Станислава Томова (24.07); „Магията на киното, епизод 2“ – популярни филмови мелодии и мултимедийна презентация, с оперните певици Марилла Гьонги, Филипа Руженова, Галина Великова, Миглена Страдалскаи Елеонора Христова (29.07). Както за този, така и за следващия концерт „Шедьоври на руския романтизъм“ с оперните солисти  Михаела Берова, Вяра Железова, Гео Чобанов и струнно трио към Държавна опера Варна (8.08) особена заслуга има Руслан Павлов –аранжимент, обработка на песните и клавир.

И още два акцента – оперния концерт на Vocal Productions NYC с възпитаници на вокалния педагог, баса Валентин Пейчинов, който работи в Ню Йорк (2.08) и концерта на Пламен Димитров и Андриана Йорданова в памет на напусналия ни тази година варненски баритон и вокален педагог Георги Койчев (3.08).

Важна е за зрителите да знаят, че при неподходяща метеорологична обстановка събитията на Театър Римски терми ще се състоят същата вечер, в по-късен час, на сцените на Кукления театър, Сцена Филиал и Основна сцена на ТМПЦ Варна. Следете, моля, актуалната информация в сайтовете на театрите, фейсбук страницата Театър Римски терми и фейсбук страниците на съответните театри.

 

Прочетете още по темата:

Елица Ефтимова в сайта „Морето“

http://www.moreto.net/

 

Полина Петрова във в. „Черно море“

http://www.chernomore.bg/kultura/2018-07-09/sedem-premieri-radvat-tsenitelite-na-teatar-rimski-termi


Диана Стоева в Радио Фокус“:

http://focus-radio.net/

 

Благодарност за отразяването на пресконференцията за Театър Римски терми – Варна 2018 и на неуморния Кирил Аспарухов от ТВ „Черно море“, Мила Едрева от БТА, Мартин Георгиев и Даниела Стойнова от Радио Варна, екипите на ТВ „Черно море“ и на БНТ Варна, както и на Татяна Капричева от НУИ „Добри Христов.

 

Виолета Тончева, PR ТМПЦ Варна

 

 ТЕАТЪР РИМСКИ ТЕРМИ 2018

 

 


 

 

9 юли 2018, 13.30, Сцена Ротонда

На 9 юли, понеделник, 13.30, Сцена Ротонда, варненските медии и кореспондентите на националните издания са поканени на пресконференция, посветена на XVI издание на Театър Римски терми – Варна 2018.

Акцентите в изданието ще представят организаторите от Община Варна, РИМ Варна, ДКТ Варна и ТМПЦ Варна.

 

 


 

 

 

Режисьорът ГЕОРГИ МИХАЛКОВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за играта между любовта и смъртта, за обратите и изборите, отворения финал и защо лесното би било скучно във виртуозната пиеса на Жорди Галсеран

 

Георги Михалков„Изборът на Марта“ от Жорди Галсеран, преводач Нева Мичева, постановка ДТ „Стоян Бъчваров“ Варна, сезон 2017/18.

Първа постановка в България. Режисьор Георги Михалков, сценография и костюми Петър Митев, с участието на актьорите: Симеон Лютаков (Награда ВАРНА 2018) – Изидре, Яна Маринова – Висента, Николай Кенаров – Маноло, Валентин Митев - Мариано, Розалия Абгарян – Йоланда.Фотография и дизайн на плаката Симеон Лютаков.

Премиерни спектакли 6, 11.08.2018, Театър Римски терми, 21.00 –23.00

 

 

Съвременното политическо животно е тема, която винаги предизвика любопитство и в пиесата си Жорди Галсеран разчита на това.

 

Първоначално да, но фокусът е доста по-сложен. Става дума за висш, но вече бивш политик от първия ешелон, министър, който подава оставка, защото както казва самият той: „Когато се опитваш да бъдеш честен и праволинеен, политиката те сдъвква и те изплюва“. Най-хубавото на Жорди Галсеран е, че той не работи с герои-етикети и в този смисъл няма противопоставяне между добрите и лошите. Не искам да отнемам удоволствието на публиката от изненадите и обратите, които ги очакват и затова няма да навлизам в сюжета. Нека да обобщя така - политик се сблъсква с обикновени на пръв поглед хора, а всъщност с шайка мошеници от високо ниво. Трилър, но едновременно с това и пиеса за любовта. А както знаем, любовта е като бурена – тя просто никне и вирее там, където се хване, без никаква логика и причина. И разбира се, това е пиеса за избора, много ефектна и виртуозна пиеса за любовта и избора.

 

Достатъчна причина, за да промениш заглавието „Без резерви“, както е в книгата с преведените на български пиеси от Жорди Галсеран.

 

На испански първото заглавие на пиесата е „Фуга“, заради принципа на музикалното произведение, по който тя е изградена. Мислех дали да не бъде „Фуга без токата“, но нямаше смисъл да се заиграваме с подобно нещо. Исках просто и конкретно наименование, още повече, че в първите две трети от пиесата публиката не разбира коя е Марта и за какво изобщо иде реч. Предпочетох това заглавие, защото то фокусира вниманието на публиката върху избора.

 

Напрежението, а и сложността идват от непрекъснатата смяна на ролите, която Жорди Галсеран постига с един от любимите си похвати - игра в играта в играта.

 

Жорди Галсеран е един от най-добрите съвременни драматурзи, защото е открил простата и древна истина – когато имаш добра опаковака, можеш да си позволиш по-трудно смилаемо съдържание. Той пише великолепни диалози, които зачекват болезнени теми, позволява си в небрежна, лековата и хулиганска форма да вложи дълбоко съдържание. В работата върху пиесата открихме, че колкото по-сериозно се хвърляме в проблемите, толкова по-смешно излиза. Ако се играе лековато, героите остават без проблеми, а останат ли те без проблеми, няма нито комедия, нито трагедия, нито драма, има нещо съвсем друго, което не може да удовлетвори абсолютно никого. От тази гледна точка бих определил „Изборът на Марта“ като перфектната комедия. В нейната основа, както виждаме при Молиер и още при Аристофан в Древна Гърция, са заложени изключително сериозни проблеми, които обаче се решават по такъв абсурден начин, че няма как да не предизвикат смях.

 

В употреба влизат и надхитряването, и привидното владеене на ситуациите на този или онзи герой.

 

Привидното владеене на ситуацията е изключителен похват на Жорди Галсеран и точно това ни накара да направим по този начин представлението. Хитреците в края на краищата се оказват едни доста скучни и пошли екземпляри. Тук надхитряването е чисто човешко, защото няма възмездие, няма отмъщение. Ако някой крои номер на някого, то не е за да му отмъсти, че е лош политик или нечестен човек или просто мръсник, а по простата причина, че иска да открадне. В пиесата, както вече споменах, няма добри и лоши, има надхитрени и хитреци. Само че толкова често се сменят ролите в процеса на действието, че на финала въобще не е ясно кой точно е надхитреният. Дали пък не е най-голямата загуба, ако надхитриш всички, но останеш сам...

 

През цялото време действието борави с насочени пистолети, някой непрекъснато насочва пистолет срещу някого. Що за забавление е пистолетът, превърнал се в медийна играчка?

 

Пистолетът като медийна играчка е толкова навлязъл през големия и малкия екран в живота ни, че ние не се отнасяме сериозно към него. И забравяме, че пистолетът убива. В пиесата отношението към пистолета е и много сериозно, и много иронично. Когато една комедия се разиграва непрекъснато на фона на витащата смърт, както в този случай, дали ще гледаме сериозно или иронично на нея, е въпрос на избор. Но ако изберем иронията, тя става прекрасен фон, за да бликне изключителна комедия.

 

Черна комедия, жанрът на века…

 

Във фокуса на днешната действителност е печалбата. Куфарчето с парите и пистолетът присъстват в нашата култура, която им отрежда високо място в ценностната система на съвременния човек. И едновременно с това, колкото и да е банално, с тях нито можеш да си купиш здраве и щастие, нито може да се откупиш от самотата. Изборът е на всеки от нас, а не само на героите в тази пиеса. Така че авторът сам ни е дал възможност да избираме финала, който е странен, нееднозначен и неподаващ се на лесно тълкуване. Жорди Галсеран не ни е помогнал да решим финала и ние го оставяме точно толкова отворен и за самия зрител. Това е, мисля, едно от най-големите достижения на нашето представление.

 

 

12 юли – 13 август, 21:00

 

 Община Варна

Регионален исторически музей Варна

Театрално-музикален продуцентски център Варна

Държавен куклен театър Варна

 

 

12.07, четвъртък, 21:00-22:30  

Държавен куклен театър Варна

премиера

УЕСТЪРН

Спектакъл на Теди Москов, вдъхновен от филма на режисьора Артън Пен „Малък голям човек“, сценография и костюми Свила Величкова, музика Антони Дончев; участват: Красимир Добрев, Вера Стойкова, Диана Цолевска, Гергана Господинова, Стоян Стоянов, Боян Стоянов, Галин Гинев, Евгения Василева, Веселина Калчева, Теодор Христов, Иван Шумаров, Елица Данаилова

 

 

14.07, събота, 21:00-22:30

Драматичен театър „Стоян Бъчваров” Варна    

КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ

Театрална комедия по Пиер Корней, режисьор Васил Дуев, сценография и костюми Даниела Николчова, музика Стефан Здравески, участват:Ненчо Костов, Цветина Петрова, Ивайло Иванов, Сабина Коен, Стоян Радев, Гергана Арнаудова, Пламен Димитров, Константин Соколов, Николай Кенаров

 

 

17.07, вторник, 21:00-22:15       

Държавна опера Варна и Младежка оперна асоциация Кипър

ОРФЕЙ И ЕВРИДИКА

Опера от Кристоф Вилибалд Глук, диригент Цветан Крумов, участват: Орфей - Цвета Христофору, Евридика - Даниела Димова, Амур - Лиляна Кондова

 

 

18.07, сряда, 21:00-22:30

Държавен куклен театър Варна

ПРОФЕСИЯ ЛЪЖЕЦ

Спектакъл на Теди Москов за възрастни по Сергей Кършигоров (шеговит поглед към исторически събития), костюми Свила Величкова, участат: Красимир Добрев, Боян Стоянов, Галин Гинев, Вера Стойкова, Диана Цолевска, Стоян Стоянов, Евгения Василева, Веселина Калчева

 

 

19.07, четвъртък, 21:00-22:15  

Държавна опера Варна

МУЗИКАТА НА ИТАЛИЯ

премиера

Концерт спектакъл с режисьор Сребрина Соколова, участват: Стефан Рядков, Благовеста Статева-сопран, Вяра Железова-мецосопран, Валерий Георгиев-тенор, Илко Захариев-баритон. Клавирен съпровод Жанета Бенун

 

 

20.07, петък, 21:00-22:15

Държавна опера Варна и Младежка оперна асоциация Кипър

ОРФЕЙ И ЕВРИДИКА

Опера от Кристоф Вилибалд Глук, диригент Цветан Крумов, участват: Орфей - Цвета Христофору, Евридика - Даниела Димова, Амур - Лиляна Кондова

 

 

21.07, събота, 21:00-23:00

Драматичен театър “Стоян Бъчваров” Варна

БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО

Комедия от Рей Куни, режисьор Костадин Бандутов, сценография и костюми Петър Митев, музикално оформление Малина Михалкова, участват: Свилен Стоянов, Станислав Кондов, Валери Вълчев, Милена Кънева, Димитър Костадинов, Веселина Михалкова, Валентин Митев, Биляна Стоева, Полина Недкова, Николай Кенаров, Пламен Георгиев, Теодора Михайлова, Малина Михалкова

.

 

23.07, понеделник, 21:00-22:15           

Държавна опера Варна

премиера

MUSICA ANTICA

Концерт-спектакъл с диригент Цветан Крумов и режисьор Петко Бонев, участват: вокален ансамбъл „Bella Voce” от Национален филхармоничен хор “Светослав Обретенов” и оркестър на Държавна опера Варна. В програмата творби от Монтеверди, Пърсел, Хендел

 

 

24.07, вторник, 21:00-22:15       

Държавна опера Варна

премиера

МОЯТА СТРАСТНА ЛАТИНО ЛЮБОВ

Концерт спектакъл с режисьор Сребрина Соколова, участват: Пламен Георгиев, Марина Иванова, Десислава Касчийска, Красимира Митева, Димитър Илиев, клавирен съпровод Соси Чифчиян; Станислава Томова и Георги Цанев от „Sunny Dance Studio” - Варна; песни от: Армандо Манзанеро, Освалдо Фарес, Консуело Веласкес, Аугустин Лара, Карлос Гардел, Изолина Карийо, Карлос Алмаран, Уейн Хектор, Стив Мак, Руди Перез, Лорийна Мак Кенит, Себастиян Ирадиер, Хосе Мариа Каньо Андрес, Карлос Гуаставино, Мануел Тадрос

 

 

25.07, сряда. 21:00-22:30

Държавен куклен театър Варна

УЕСТЪРН

премиера

Спектакъл на Теди Москов, вдъхновен от филма на режисьора Артън Пен „Малък голям човек“, сценография и костюми Свила Величкова, музика Антони Дончев; участват: Красимир Добрев, Вера Стойкова, Диана Цолевска, Гергана Господинова, Стоян Стоянов, Боян Стоянов, Галин Гинев, Евгения Василева, Веселина Калчева, Теодор Христов, Иван Шумаров, Елица Данаилова

 

 

29.07, неделя, 21:00-22:15

Държавна опера Варна

премиера

МАГИЯТА НА КИНОТО – ЕПИЗОД 2

Концерт и мултимедийна презентация с популярни филмови мелодии, участват: Марилла Гьонги, Филипа Руженова и Галина Великова  - сопрани, Миглена Страдалска и Елеонора Христова – мецосопрани, Марина Винокурова - цигулка, Олена Мошинска – виолончело. Клавирен акомпанимент и инструментална обработка Руслан Павлов

 

 

31.07, вторник, 19:00 - 20:30     

Драматичен театър “Стоян Бъчваров” Варна

ПРИКЛЮЧЕНИЯ ОПАСНИ СЪС ГЕРОИ СЛАДКОГЛАСНИ

Мюзикъл за деца и възрастни от Недялко Йорданов по музика на Хайгашод Агасян, режисьор Костадин Бандутов, сценография и костюми Даниела Николчова, хореографГеорги Енчев - Гош, участват: Цветина Петрова, Стоян Радев, Николай Кенаров, Константин Соколов, Станислав Кондов, Валери Вълчев, Гергана Арнаудова, Даниела Викторова, Свилен Стоянов, Валентин Митев

 

01.08, сряда, 21:00-22:30 

Държавен куклен театър Варна

ВЪЗГЛЕДИТЕ НА ЕДИН ПЪН

Спектакъл за възрастни на Теди Москов по детска приказка (или нещо като Пинокио), костюми Свила Величкова, участват: Стоян Стоянов, Галин Гинев, Вера Стойкова, Красимир Добрев, Боян Стоянов, Гергана Господинова,  Диана Цолевска

 

 

02.08, четвъртък, 21:00-22:15

Vocal Productions NYC

ОПЕРЕН КОНЦЕРТ

Възпитаници на Валентин Пейчинов – бас

 

 

03.08, петък,21:00-22:15

Държавна опера Варна

ПОПУЛЯРНИ АРИИ И ДУЕТИ

В памет на баритона Георги Койчев с участието на неговите най-добри възпитаници Пламен Димитров и Андриана Йорданова, клавирен съпровод  Руслан Павлов

 

04.08, събота,21:00-22:30

Държавна опера Варна

МУЗИКАТА НА ИТАЛИЯ

Концерт спектакъл с режисьор Сребрина Соколова, участват: Стефан Рядков, Благовеста Статева-сопран, Вяра Железова-мецосопран, Валерий Георгиев-тенор, Илко Захариев-баритон. Клавирен съпровод Жанета Бенун

 

 

06.08, понеделник, 21.00 –23.00

Драматичен театър “Стоян Бъчваров” Варна

премиера

ИЗБОРЪТ НА МАРТА

по "Без резерви" от Жорди Галсеран

Превод Нева Мичева, режисьор Георги Михалков, сценография и костюми Петър Митев, участват: Симеон Лютаков, Яна Маринова, Николай Кенаров, Валентин Митев,  Розалия Абгарян

 

 

07.08, вторник, 21:00-22:30       

Държавен куклен театър Варна

УЕСТЪРН

премиера

Спектакъл на Теди Москов, вдъхновен от филма на режисьора Артън Пен „Малък голям човек“, сценография и костюми Свила Величкова, музика Антони Дончев; участват: Красимир Добрев, Вера Стойкова, Диана Цолевска, Гергана Господинова, Стоян Стоянов, Боян Стоянов, Галин Гинев, Евгения Василева, Веселина Калчева, Теодор Христов, Иван Шумаров, Елица Данаилова

 

 

08.08, сряда,21:22:15

Държавна опера Варна

премиера

ШЕДЬОВРИ НА РУСКИЯ РОМАНТИЗЪМ

Концерт с участието на Михаела Берова-мецосопран, Вяра Железова-мецосопран, Гео Чобанов-бас,  Руслан Павлов-пиано, струнно трио към оркестъра на Държавна опера Варна. Творби от Чайковски, Рахманинов, Мусоргски, Направник и др.

 

 

09.08, четвъртък, 19:00-20:30   

Драматичен театър “Стоян Бъчваров” Варна

ПРИКЛЮЧЕНИЯ ОПАСНИ СЪС ГЕРОИ СЛАДКОГЛАСНИ

Мюзикъл за деца и възрастни от Недялко Йорданов по музика на Хайгашод Агасян, режисьор Костадин Бандутов, сценография и костюми Даниела Николчова, хореографГеорги Енчев - Гош, участват: Цветина Петрова, Стоян Радев, Николай Кенаров, Константин Соколов, Станислав Кондов, Валери Вълчев, Гергана Арнаудова, Даниела Викторова, Свилен Стоянов, Валентин Митев

 

 

10.08 петък,21:00

Държавен куклен театър Варна

ПРОФЕСИЯ ЛЪЖЕЦ

Спектакъл на Теди Москов за възрастни по Сергей Кършигоров (шеговит поглед към исторически събития), костюми Свила Величкова, участат: Красимир Добрев, Боян Стоянов, Галин Гинев, Вера Стойкова, Диана Цолевска, Стоян Стоянов, Евгения Василева, Веселина Калчева

 

 

11.08, събота, 21.00 – 23.00

Драматичен театър “Стоян Бъчваров” Варна

премиера

ИЗБОРЪТ НА МАРТА

по "Без резерви" от Жорди Галсеран

Превод Нева Мичева, режисьор Георги Михалков, сценография и костюми Петър Митев, участват: Симеон Лютаков, Яна Маринова, Николай Кенаров, Валентин Митев,  Розалия Абгарян

 

 

13.08, понеделник, 21:00-22:50           

Драматичен театър “Стоян Бъчваров” Варна

БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО

Комедия от Рей Куни, режисьор Костадин Бандутов, сценография и костюми Петър Митев, музикално оформление Малина Михалкова, участват: Свилен Стоянов, Станислав Кондов, Валери Вълчев, Милена Кънева, Димитър Костадинов, Веселина Михалкова, Валентин Митев, Биляна Стоева, Полина Недкова, Николай Кенаров, Пламен Георгиев, Теодора Михайлова, Малина Михалкова

 

 

Ръководството си запазва правото на промени в програмата

 
 

БИЛЕТИ: пл. „Независимост” 1: понеделник-петък 9:30-13:30 и 14:30-20.30; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, тел. 052 665 022, www.tmpcvarna.com

Обект „Римски терми“ - на ъгъла на улици "Сан Стефано" и "Хан Крум" – всеки ден, тел. 052 600 059

ЗАЯВКИ: тел. 052 665 020; 052 669 051

ОНЛАЙН:  http://bgbileti.com/ http://www.eventim.bg/

Цените на билетите от 10 до 20 лева с възможност за разглеждане на Римските терми.

 

 
Уважаеми зрители,
 
На 27 юни 2018 г. представлението "Влюбеният Шекспир" няма да се играе.
 
Закупените билети важат след заверка за представлението "Прелестите на изневярата" на 28 юни 2018 г.
 
 

 

 

10, 11, 12 август 2018, 19.00, Сцена Филиал

 

За новата си постановка „Магьосническо езеро“ – комедия по А. П. Чехов режисьорът Стоян Радев Ге. К. работи върху превода на "Чайка" от Немил-Недраг, 1906 г. Любопитно е, че преводът  е издаден от варненеца Коста Евстатиев, който притежавал собствена книжарница в града.Немил-Недраг е художествен псевдоним на известния филолог, библиограф, преводач и краевед Христо Герчев (1883-1966).

 

А причина за смяната на заглавието е една от репликите в пиесата. „Героите в пиесата живеят около самотно езеро, в което сякаш искат да изхвърлят цялата вина за своите неудачи. „За всичко е виновно магьосническото езеро“ - тази реплика стана отправна точка за разсъжденията ни върху Чехов, оттам и смяната на заглавието „Чайка“ с „Магьосническо езеро“, обяснява Стоян Радев Ге. К.

 

Режисьорът е автор и на средата в тази най-нова среща на Варненския драматичен театър с големия руски класик. В ролите участват: Аркадина – Веселина Михалкова; Тригорин – Ивайло Иванов; Нина – Цветина Петрова; Костя – Ненчо Костов; Маша – Полина Недкова; Семьон - Станислав Кондов; Полина – Даниела Викторова; Дорн – Николай Божков; Сорин – Пламен Димитров; Шамраев – Свилен Стоянов; Дуня – Гергана Арнаудова; Яков – Константин Соколов. Помощник режисьор Ели Пенчева.

 

На 10, 11, 12 август, 19.00, Сцена Филиал, предстоят предпремиерните спектакли на „Магьосническо езеро“ – комедия по А. П. Чехов. Премиерата е планирана за новия театрален сезон през есента.

 

 

 

 

 

 

TOP